• O nás
  • Aktuality
  • Akce
  • Projekt IKAP
  • Výzkum
  • Kontakt

FacebookTwitter

LOGO HK

Zpět na přehled

Výzkum

Výsledky našeho šetření dopadu pandemie COVID-19 na podnikový sektor
Zástupci firem poukazovali mimo jiné na chaotičnost a nepředvídatelnost opatření vlády s tím, že nebylo možné se na ně řádně připravit. Dotazníkové šetření bylo realizováno v průběhu listopadu 2020. K účasti na šetření byla oslovena členská základna Hospodářské komory ČR čítající přes 16 tis. subjektů, a to jak OSVČ, tak právnických osob.
Zobrazit

Odliv malých a středních podniků z venkova
Technologická agentura České republika finančně podpořila projekt „Stabilizace a rozvoj MSP ve venkovském prostoru“, na kterém VUPI spolupracoval jako partner projektu. Projekt je zaměřen na řešení současného negativního trendu, kdy dochází k odlivu malých a středních podniků z venkova.
Zobrazit

Prezentovali jsme nový nástroj k propojení výzkumné a podnikatelské sféry
V minulých dnech jsme společně s AVO prezentovali nový softwarový nástroj, který uceleně prezentuje kapacity výzkumných organizací a nabídky spolupráce pro podnikatelské subjekty.
Zobrazit

Výstupy dotazníku on-line výuky virtuální reality na středních školách v ČR

Stovky žáků, desítky pedagogů, 10 škol z různých regionů ČR, 4 měsíce pilotování, několik měsíců přípravy. To je jen výčet čísel našeho pilotního projektu, který v době distanční výuky VUPI připravil a zrealizoval ve spolupráci s Asociací virtuální a rozšířené reality jako sérii webinářů pro žáky a pedagogy středních škol v České republice. Projekt se uskutečnil v rámci vzdělávacího programu společnosti Huawei pro mladé talenty s názvem ICT Akademie.

Součástí výuky k virtuální a rozšířené realitě byl také připravený dotazník, který vyplnilo celkem 123 respondentů z řad žáků i pedagogů, přičemž 21 % odpovědí poskytli pedagogové, 23 % žáci prvního ročníku, 24 % žáci druhého ročníku, 24 % žáci třetího ročníku a 7 % žáci čtvrtého ročníku.

 

Na otázku ohledně zkušeností v VR/AR nám dotazník potvrdil, že alespoň základní informace a zkušenosti s VR/AR má 72 % žáků a pedagogů, pokročilé zkušenosti 11 %. Naopak žádné zkušenosti v dotazníku vyplnilo 17 % respondentů z řad žáků a pedagogů.

 

Na otázku, co se na webináři nejvíce líbilo, žáci a pedagogové na webináři nejvíce ocenili praktické ukázky z oblasti VR/AR, ale i přístup lektorů a cekový koncept výuky. Ten byl založen jak na teoretické části, tak na praktické ukázce využití VR/AR nejenom ve výuce.

 

Praktické ukázky byly nejcennějším poznatkem a dle účastníků jich mohlo být daleko více. V kolonce něco jiného účastníci pak uvedli využití VR v herním průmyslu a složení VR brýlí po mechanické stránce.

 

Velmi nás zajímalo, zda takto koncipovaný webinář splnil mezi žáky a pedagogy očekávání. Třetina respondentů vyjádřila, že neměla žádná očekávání, téměř dvě třetiny respondentů pak vyjádřila názor, že webinář splnil očekávání.

 

Celkem 79 % účastníků v závěru dotazníku vyjádřilo zájem o další výukové programy v oblasti VR/AR.

 

 

Kontakty

Kde nás najdete

Výzkumný ústav pro podnikání a inovace, z.ú.
Na Florenci 2116/15
110 00 Praha 1

Kontaktujte nás

Ing. Martin Frélich
+420 739 341 798
frelich@vupi.cz

 

Napište nám

© Copyright 2021 VUPI. Všechna práva vyhrazena.

Webdesign by HEADBOX s.r.o.