Získejte jako firma maximum ze spolupráce s výzkumem! On-line konference zdarma
Získejte klíč, jak můžete jako firma využít výzkumnou infrastrukturu, která je k dispozici v České republice. Potřebujete inovovat, vyvinout nový výrobek nebo třeba vylepšit ten stávající? A vaše výzkumné kapacity na to už nestačí nebo žádné nemáte? Nevadí! Propojte se s vědeckými pracovišti a společně dosáhněte svého cíle. Přihlaste se zdarma na tuto on-line konferenci a získejte návod jak na to.
Zobrazit
Radost z virtuální reality na Střední odborné škole technické a zahradnické v Lovosicích
Žákyně i žáci na Střední odborné škole technické a zahradnické v Lovosicích si užili výuku organizovanou VÚPI v rámci programu ICT akademie Huawei. Náš pilotní projekt jsme tak zakončili v Ústeckém kraji.
Zobrazit
Žáci Střední školy technické Vysoké Mýto zažili webinář virtuální reality
Ve Vysokém Mýtě byla naše další on-line zastávka s webinářem virtuální reality. Distanční výuka touto formou může být i motivační, shodli se žáci, kteří studují mimo jiné obor počítačová grafika.
Zobrazit
Stovky žáků, desítky pedagogů, 10 škol z různých regionů ČR, 4 měsíce pilotování, několik měsíců přípravy. To je jen výčet čísel našeho pilotního projektu, který v době distanční výuky VUPI připravil a zrealizoval ve spolupráci s Asociací virtuální a rozšířené reality jako sérii webinářů pro žáky a pedagogy středních škol v České republice. Projekt se uskutečnil v rámci vzdělávacího programu společnosti Huawei pro mladé talenty s názvem ICT Akademie.
Součástí výuky k virtuální a rozšířené realitě byl také připravený dotazník, který vyplnilo celkem 123 respondentů z řad žáků i pedagogů, přičemž 21 % odpovědí poskytli pedagogové, 23 % žáci prvního ročníku, 24 % žáci druhého ročníku, 24 % žáci třetího ročníku a 7 % žáci čtvrtého ročníku.
Na otázku ohledně zkušeností v VR/AR nám dotazník potvrdil, že alespoň základní informace a zkušenosti s VR/AR má 72 % žáků a pedagogů, pokročilé zkušenosti 11 %. Naopak žádné zkušenosti v dotazníku vyplnilo 17 % respondentů z řad žáků a pedagogů.
Na otázku, co se na webináři nejvíce líbilo, žáci a pedagogové na webináři nejvíce ocenili praktické ukázky z oblasti VR/AR, ale i přístup lektorů a cekový koncept výuky. Ten byl založen jak na teoretické části, tak na praktické ukázce využití VR/AR nejenom ve výuce.
Praktické ukázky byly nejcennějším poznatkem a dle účastníků jich mohlo být daleko více. V kolonce něco jiného účastníci pak uvedli využití VR v herním průmyslu a složení VR brýlí po mechanické stránce.
Velmi nás zajímalo, zda takto koncipovaný webinář splnil mezi žáky a pedagogy očekávání. Třetina respondentů vyjádřila, že neměla žádná očekávání, téměř dvě třetiny respondentů pak vyjádřila názor, že webinář splnil očekávání.
Celkem 79 % účastníků v závěru dotazníku vyjádřilo zájem o další výukové programy v oblasti VR/AR.
Výzkumný ústav pro podnikání a inovace, z.ú.
Na Florenci 2116/15
110 00 Praha 1
Ing. Martin Frélich
+420 739 341 798
frelich@vupi.cz
© Copyright 2021 VUPI. Všechna práva vyhrazena.